Eerste dag naar school - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yvonne Haazen - WaarBenJij.nu Eerste dag naar school - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yvonne Haazen - WaarBenJij.nu

Eerste dag naar school

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

04 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag ben ik voor de eerste keer naar de school geweest. Daisy en ik zijn om 7.00 uur aangelopen het is ongeveer 20 minuten lopen naar school is ons vertelt. Daisy wist de weg zei ze, maar helaas zijn we verdwaald na 2 keer de weg vragen zijn we na 45 minuten toch aangekomen bij de school.
Deonie heeft ons opgevangen en we mochten kiezen in welke groep we wilde starten om een kijkje te nemen. Ik ben naar de kleinste kinderen gegaan, grade 1 dat zijn kinderen van 6 á 7 jaar oud. Ik heb erg genoten en vooral veel rondgekeken naar hoe het hier gaat. Het grootste verschil hier is dat alles veel rustiger verloopt van in Nederland. Vandaag hebben ze 1.5 uur gedaan om er voor te zorgen dat iedereen 10 blaadjes had en op de juiste volgorde had liggen. Om vervolgens de hele ochtend aan te werken.
Ik heb veel met de kinderen gesproken en ze wilde alles weten. Dit is erg goed voor mijn Engels. ook heb ik Engelse woorden met kinderen geoefend, door middel van een spelletje. Ik merk wel dat de kinderen veel aandacht van je willen; ze willen steeds aan je zitten, steeds knuffelen, aan je haar zitten en vragen steeds of je bij ze wilt komen kijken of helpen met hun werkjes.
Colleen vertelde ons dat vooral zwarte kinderen dit vaak zullen doen omdat ze dat thuis niet doen. Ze krijgen dit vaak niet. Dat is wel erg om te horen vond ik.

Morgen ga ik bij wat oudere kinderen kijken, om zo een goed beeld te krijgen van de hele school.

Groet,
Yvonne

  • 05 Februari 2014 - 21:06

    Miranad:

    Hee Yvonne,

    Super gaaf om te horen dat je nu echt in Zuid-Afrika bent! Ze kennen daar zeker geen bus of trein die je naar school brengtXD.
    Ik wil je heel veel plezier wensen. Geniet van alles om je heen en denk af en toe ook eens aan ons. Wij zitten hier in de kou en de regen:(
    Heel veel succes! En ik blijf je volgen!

    Liefs Miranda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

drie maanden naar zuid-afrika

Recente Reisverslagen:

13 April 2014

laatste weken.

30 Maart 2014

Vakantie

16 Maart 2014

Drukke... maar leuke week

09 Maart 2014

Weekend

07 Maart 2014

Stage bezoek
Yvonne

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 5723

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 01 Mei 2014

drie maanden naar zuid-afrika

Landen bezocht: