weekend - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yvonne Haazen - WaarBenJij.nu weekend - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yvonne Haazen - WaarBenJij.nu

weekend

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

09 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zo ons weekend zit er al weer bijna op. Vrijdag hebben we lekker een dagje thuis doorgebracht lekker even in de zon en af en toe in het zwembad afkoeling gezocht. s' Middags ben ik even naar het winkelcentrum gelopen en heb daar leuk rondgelopen. Uiteindelijk ook nieuwe slippers gekocht, hopelijk een waar ik geen blaren in krijg. 'S avond hebben Daisy en ik voor onszelf gekookt omdat Colleen een weekend weg was. We hebben spaghetti gemaakt en het was best goed gelukt, alleen een beetje te veel.
's avonds hebben we samen een filmpje gekeken.

Zaterdag zijn we na het ontbijt naar de trein gelopen om vervolgens naar Cape Town centrum te gaan. Het was een hele ervaring om met de trein te gaan. We zaten eerste klas, dat kun vergelijken met tweede klas in Nederland. Na 20 minuten waren we in Cape Town. Na enige tijd rondlopen en zoeken hebben we de weg gevraagd naar waterfront, omdat daar veel te zien en te doen zou zijn. Eenmaal daar aangekomen hebben we eerst wat gedronken en gegeten.
We besloten om met de city tour de stad te gaan bekijken. We hebben de blauwe route genomen. Het was erg leuk om zo veel van de stad te kunnen zien, ook kreeg je veel informatie door middel van een bandje. Bij hout Baai zijn we de bus even uit gegaan om iets te eten en te drinken. we hadden een mooi uitzicht naar de zee. Omdat het ondertussen al wat later was konden we niet meer bij andere stops uitstappen. We gaan deze tour zeker nog een keer doen om meer te kunnen zien.

Om terug te komen bij het station besloten we een taxi te nemen die ons zou brengen. De chauffeur reed nogal hard en asociaal vonden we zelf, maar zijn heel bij het station aangekomen. Het voordele is dat je hier maar weinig betaald voor een taxi, vaak rond de 50 rand dat is omgerekend €3.50 voor 2 personen. Daarvoor kun je toch niet gaan lopen dachten wij.

We moesten op het station ongeveer 20 minuten wachten voordat de trein vertrok, ondertussen kwamen er verschillende mensen langs bedelend voor geld en eten. Dat was wel even raar en waren dus ook erg blij toen de trein vertrok.

Eenmaal aangekomen bij ons huis kwamen we er achter dat we erg verbrand waren door de zon. Dat had ik helemaal niet in de gaten, maar dat komt omdat het ook best waaide.

We hebben dus ook besloten om op zondag niets te gaan doen en vooral uit de zon te blijven. En veel aftersun te smeren!! Vandaag heb ik enkele film gekeken. We hebben de avond afgesloten met z'n alle met een braai, dat is een soort bbq!

Groetjes!

• 09 Februari 2014 - 20:35

Sandra:

Hee Yvonne, leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Foto's zien er goed uit, met name het appartement waar je verblijft! Geniet van deze bijzondere tijd, wij blijven je verhalen volgen. Groetjes Ruud Sandra en een dikke knuffel van Tim

• 10 Februari 2014 - 07:19

Annie Beelen:

het is super leuk om je zo te volgen.nog veel plezier