Clifton beach concert - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yvonne Haazen - WaarBenJij.nu Clifton beach concert - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yvonne Haazen - WaarBenJij.nu

Clifton beach concert

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

17 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Op zaterdag zijn we 's ochtends eerst naar een soort toernooi geweest van hardlopen/ sprint. De kleinzoon van Colleen deed daar aan mee. Het was leuk om te zien hoe enthousiast en fanatiek de kinderen hier aan mee deden.
Ieder team had zijn eigen kleur, daarbij hoorde verschillende pruiken, houden en andere kledingstukken. Ook was het normaal om helemaal onder stift/ krijt strepen de staan in de kleur van je eigen team.
Het zingen van een Yel was ook erg normaal, soms gingen twee teams helemaal op tegen elkaar om te laten horen wie het beste is.
Een hele ervaring om te zien.

's middags hebben we niet veel gedaan, maar rond half 4 zijn we richting Clifton beach gereden. Het is net als in Nederland lastig om een parkeer plek te vinden. Hier is het dan ook erg normaal om je auto in de berm te parkeren. Op het strand was het erg druk en warm. Toen we eenmaal een plekje hadden gevonden was het erg fijn. Alleen het water van de zee is erg koud, kouder dan in Nederland. Ze zeggen rond de 10 á 12 graden.Dus echt zwemmen heb ik dan ook niet gedaan. Vanaf 18.00 uur was er live muziek op het strand, alle parasols werden verzorgt om dicht te gaan en iedereen deed dat dan ook. ook al was het nog erg warm.
Het was erg leuk om op het strand te zitten en te luisteren naar de muziek, verder konden we ook mooi de zonsondergang zien in de zee. Prachtig gezicht.