Robbeneiland en weekend Hermanus - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yvonne Haazen - WaarBenJij.nu Robbeneiland en weekend Hermanus - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yvonne Haazen - WaarBenJij.nu

Robbeneiland en weekend Hermanus

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

02 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Op vrijdag zijn we vroeg opgestaan om met de trein naar Waterfront te reizen. Het weer was erg bewolkt en het waaide erg hard. We hadden de trein van 8.13 uur. Vanaf het station hebben we gelopen naar Waterfront het was namelijk lekker weer om te lopen. Voordat we met de boot naar Robbeneiland vertrokken hebben we eerst nog even een lekker kopje thee gedronken. De boottocht naar Robbeneiland duurde een uur. Wij dachten een half uur, omdat dat op de site stond, het was dus een tegenvaller. Gelukkig is de toch goed verlopen en ben ik niet ziek geworden, ondanks het vele schommelen van de boot. Eenmaal op Robbeneiland aangekomen mochten we overstappen in een bus die ons rond het eiland reed. Er was een gids aanwezig die veel over het eiland vertelde. Na een korte tussenstop zijn we naar de gevangenis gegaan. Daar werden we rondgeleid door een ex-gevangenen. Helaas sprak hij vrij onduidelijk Engels en was er niet veel van te volgen, we waren gelukkig niet de enige. Het was wel eg indrukwekkend om dit allemaal een keer te zien. Na de rondleiding moesten we ook weer een uur terug met de boot, ook deze toch is me goed afgegaan.
's middags hebben we nog heerlijk gegeten in Waterfront en daar hoorde natuurlijk ook een lekker wijntje bij. We besloten samen een fles wijn te bestellen en dat beviel ons prima. Na het eten zijn we nog even gaan shoppen in leuke winkeltjes. En om 6 uur besloten we weer terug te gaan met de trein naar huis. 's avonds zijn we op tijd gaan slapen omdat we zaterdag ochtend vroeg zouden vertrekken naar Hermanus.

Zaterdag ochtend zijn we dus ook om 7 uur aangereden naar Hermanus. Dit was erg vroeg maar we hadden een rit voor de boeg van 1 uur en 15 min. Eenmaal daar aangekomen, spullen uitgepakt zijn we naar het centrum gereden om te lunchen. Lekker toast met ei als ontbijt gehad. Daarna zijn we gaan winkelen en hebben we veel kraampjes bezocht. Rond de middag zijn we naar het strand gegaan en hebben we heerlijk van het weer genoten. 's avonds hadden we als afsluiting nog een heerlijke braai gehad met kip en lamsvlees. Wat overigens heerlijk smaakte. En natuurlijk kon een wijntje niet ontbreken. 's avonds moesten we veel sprayen tegen de muggen, die zaten daar erg veel. Gelukkig hadden we daar op onze slaapkamer geen last van.

Zondagochtend hebben we heerlijke kleine, zoete pannenkoeken als ontbijt gehad. Daarna zijn Daisy en ik langs het strand gaan lopen en uiteindelijk hebben we wat gedronken langs het strand. We besloten daar ook even te lunchen. Colleen kwam ons daarna daar ophalen zodat we niet helemaal terug hoefde te lopen. Eenmaal weer terug in het huisje werd ik een beetje ziek, waarschijnlijk van het eten of iets want Daisy voelde zich ook niet helemaal lekker. We besloten om weer op tijd terug te rijden naar Kaapstad omdat het steeds harder ging waaien. Onderweg hebben we ook veel regen gehad.
Al met al een leuk weekend.

Maandag weer stage en dan krijg ik bezoek van een leerkracht uit Nederland. Hij komt kijken hoe het gaat op stage.

Iedereen nog een fijne carnaval komende dagen!

Groetjes