de tweede week - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yvonne Haazen - WaarBenJij.nu de tweede week - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yvonne Haazen - WaarBenJij.nu

de tweede week

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

16 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Afgelopen week heb ik stage gelopen in mijn voortaan vaste klas, graad 1. Het was een leuke maar ook vermoeiende week. De kinderen vragen veel aandacht van je, ze komen steeds veel dingen vragen maar willen ook veel met je knuffelen. Wanneer de kinderen aparte lessen hebben zoals; computeren, bibliotheek, muziekles of Xhosa dan heeft de leerkracht even vrij. In deze tijd is het heel normaal om even je mail te bekijken, te bellen of te gaan bekijken wat je in het weekend gaat doen. Wel even wennen om dit soort dingen te kunnen doen onder schooltijd.

Ik ben deze week begonnen met kleine activiteiten te geven aan groepjes kinderen. Zoals het lezen van Engelse woorden en het leren en lezen van de kleuren in het Afrikaans. Zo leer ik zelf ook nog veel!

Op vrijdag ben ik ook naar school gegaan, het stond deze dag in het teken van valentijnsdag. De kinderen mochten deze keer in eigen kleding naar school komen, het moest wel rood of roze zijn. Dit zag er wel erg leuk uit, even iets anders dan al die uniforms.
Ook hebben de kinderen op vrijdag altijd iets lekkers, een kind uit de klas maakt dat thuis en elke week is dat iemand anders.
Omdat het valentijnsdag was verkochten ze op school allemaal zoete en lekkere dingen voor het goede doel. Ik merkte dat de kinderen echt alleen maar zoete dingen aten. Sommige wel 4 cupcakes. Niet zo vreemd dat de kinderen daar zo druk van worden.

Ik heb het erg naar mijn zin in deze klas, het contact met mijn mentor Karin is ook erg goed. We praten veel over school maar ook over het weekend. Op vrijdag avond heeft ze ons uitgenodigd om bij haar thuis met haar vrienden te komen eten en iets te komen drinken. Ze heeft ons opgehaald en we hebben een leuke avond gehad. Wel even wennen om een drankje te maken in een emmertje!!



  • 16 Februari 2014 - 10:18

    Adrienne Van Rooij:

    Ik vind het erg leuk om je ervaringen te lezen. Nog heel veel plezier in de komende tijd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

drie maanden naar zuid-afrika

Recente Reisverslagen:

13 April 2014

laatste weken.

30 Maart 2014

Vakantie

16 Maart 2014

Drukke... maar leuke week

09 Maart 2014

Weekend

07 Maart 2014

Stage bezoek
Yvonne

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 5741

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 01 Mei 2014

drie maanden naar zuid-afrika

Landen bezocht: