Citytour - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yvonne Haazen - WaarBenJij.nu Citytour - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yvonne Haazen - WaarBenJij.nu

Citytour

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

23 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Deze week heb ik weer een heleboel gedaan.
Op dinsdag heb ik mijn eerste echte klassikale activiteit uitgevoerd, het voorlezen van een verhaaltje in het Engels. Dit ging me best goed af.
Op woensdag heb ik daarom ook tot de pauze met de kinderen mogen werken. Ik heb de werkbladen uitgelegd en de leerlingen geholpen als dat nodig was, de leerkracht was ondertussen kinderen aan het toetsen achterin de klas. Het was erg leuk om dit te doen en de leerkracht zei dat ze aan me zag dat ik het leuk vond. Dit mag ik dus vaker gaan doen. Na de pauze kwamen studenten van de pabo zuid afrika op bezoek in de klas, dit was de reden dat mijn mentor ook de les moest geven. Anders kwam dat ook wel raar over gaf ze aan. Op donderdag heb ik vooral geobserveerd en gesprek gevoerd met mijn mentor. 's avonds zijn we gaan uit eten met Daisy, Measie, Colleen en een vriendin van haar. Dit was erg gezellig en hadden lekker gegeten.
Vrijdags besloten we even een lekker dagje nikst te gaan doen, lekker gezwommen in ons zwembad en film gekeken. We hebben ook ons eigen eten opgewarmd, dat smaakte best goed.

zaterdag zijn we vroeg vertokken naar waterfront om daar de citytour te gaan doen. We hebben de blauwe route genomen en zijn bij de wijngaarden uitgestapt voor een heerlijke lunch. De wijn smaakte overigens ook erg goed. we vervolgde onze reis en zijn bij de townships gestopt. Hier hebben we een rondleiding gekregen van een man die daar zelf woont. Erg indrukwekkend om dat allemaal daar te zien. Ik heb er ook een armbandje gekocht dat ze daar maken. Een mooi aandenken aan deze plek. Tot slot zijn we bij waterfront lekker op een terrasje gaan zitten en hebben we heerlijk gegeten.
Toen we om 7 uur op het station aankwamen kwamen we er achter dat er geen treinen meer reden, de laatste was om kwart voor 7 gegaan. Gelukkig konden we een leerkracht van onze school bellen en zij heeft ons heel lief opgehaald. De volgende keer checken we wel goed hoe laat de laatste trein gaat.

zondag ochtend zijn we weer vroeg naar waterfront gegaan, deze keer hebben we een andere route genomen namelijk de rode route. We hebben veel gebouwen in de stad gezien en zijn daarna doorgereden naar de tafelberg. Helaas konden we niet op de tafelberg met de kabelbaan omdat het erg hard waaide. Dit gaan we zeker nog een andere keer doen. Na een tijdje zitten in de bus zijn we uitgestapt bij het strand en zijn we lekker gaan lunchen. We besloten om toen maar weer terug te gaan met de trein naar huis voordat we weer de laatste zouden missen!!

Groetjes uit het altijd zonnige Kaapstad.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

drie maanden naar zuid-afrika

Recente Reisverslagen:

13 April 2014

laatste weken.

30 Maart 2014

Vakantie

16 Maart 2014

Drukke... maar leuke week

09 Maart 2014

Weekend

07 Maart 2014

Stage bezoek
Yvonne

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 5739

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 01 Mei 2014

drie maanden naar zuid-afrika

Landen bezocht: